Negocjacje z deweloperem

wiezowiecZwykle, kiedy poszukujemy mieszkania, nie sprawdzamy tylko jednej inwestycji, ale zbieramy różne oferty. Prawda jest taka, ze zwykle cena, którą proponuje nam deweloper, jest nieco wyższa niż ta, jaką tak naprawdę zamierza uzyskać. Możemy ten fakt sprytnie wykorzystać.

Wielu deweloperów podnosi ceny i „za darmo” do mieszkania dokłada garaż, komórkę albo wykończenie łazienki. Postępowanie dewelopera wynika tylko i wyłącznie z przyjętej przez firmę polityki sprzedażowej. Jeden deweloper będzie skupiał się na jakości wykorzystanych materiałów, a inny będzie w tym samym czasie obniżał cenę. Ponieważ, poszukując mieszkania, sprawdziliśmy już wiele ofert, możemy próbować negocjacji z deweloperami. Oczywiście negocjacje często polegają na tym, że rezygnujemy z pewnych dodatkowych udogodnień, na przykład z ogródka przed domem, który nie jest nam szczególnie potrzebny. W zamian deweloper zmniejsza cenę mieszkania. Rezygnacja z niepotrzebnych elementów mieszkania to dobry pomysł, ale czasem wystarczy tylko powiedzieć, że konkurencja proponuje trochę lepszą cenę i deweloper może zmięknąć i przebić ofertę.

Najpopularniejszą formą promocji jednak zostają dla deweloperów upusty cenowe. Tak naprawdę ich wysokość jest czysto deklaratywna, ponieważ cena z upustem jest pierwszą, jaka kiedykolwiek za daną nieruchomość została podana, a nierzadko również ostatnią, więc ciężko stwierdzić, czy to naprawdę jest promocja, czy po prostu działające hasło reklamowe.

Deweloperzy jednak chętnie łączą różne propozycje: jeśli Kowalski nie chce garażu, a Nowak woli dwa garaże, a nie upust cenowy, obie opcje złączy się w jedną i każdy z nabywców dostanie to, na czym mu najbardziej zależy. Dlatego dobrze jest, nawet jeśli na początku deweloper nie będzie miał dla nas żadnej sensownej propozycji, poczekać jakiś czas. Być może potrzeba właśnie kogoś, kto będzie miał potrzeby inne, komplementarne do naszych i da się umowy przeformułować tak, aby nikt na zakupie mieszkania nie stracił.

Oczywiście czasem negocjacje zakończą się fiaskiem i niewiele więcej wygramy, ale próbować zawsze warto, bo deweloperzy są w stanie dość dużo poświęcić, aby znaleźć nabywców, którzy czasem nawet nie są szczególnie chętni na rabaty, a raczej na jakieś dodatkowe usługi, na przykład projekty aranżacji.


Tagi: , , ,

1 Comment

  1. Zbigniew

    Trzeba negocjować, bo zawsze można dostać jakiś spory rabat od ceny wyjściowej 🙂

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *