Jak szukać nieruchomości?

Choć mieszkań i lokali jest w Polsce o około półtora miliona za mało (tak przynajmniej twierdzą agencje), i tak na każdym kroku każdy deweloper i wynajmujący reklamuje to, co zamierza wprowadzić na rynek. I sztuką jest, aby w tym gąszczu nie pogubić się i umieć odnaleźć takie nieruchomości, które spełnią wszystkie nasze wymagania. Jest to tym trudniejsze, że jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej wymagający, podczas gdy nieruchomości, tak te starsze, jak i również nowsze, niekoniecznie odpowiadają oczekiwaniom.
Zanim zaczniemy poszukiwania domu, mieszkania czy dajmy na to, biura, warto spisać sobie gdzieś wszystkie nasze oczekiwania. Nie chodzi tu bynajmniej jedynie o cenę, którą pewnie większość z nas wymieniłaby na pierwszym miejscu. O tym zresztą raczej nie zapomnimy, ale możemy zapomnieć o drobiazgach- jedni spytają o położenie najbliższego przystanku komunikacji miejskiej, inni o liczbę miejsc parkingowych pod budynkiem, jeszcze inni o sposoby zabezpieczenia nieruchomości. Taka lista, jeśli przygotujemy ją dokładnie, może liczyć kilkanaście, a nawet ponad dwadzieścia pozycji. Często nie przygotowujemy takiej listy, ponieważ chcemy wyglądać profesjonalnie, wyglądać na znawców. Tymczasem wiele aspektów zwyczajnie może nam uciec z pamięci.
Jeśli chodzi o źródła informacji o nieruchomościach- strategie polegające na przejściu wszystkich biur obrotu nieruchomościami albo przejrzenia wszystkich stron www na ten temat nie mają większych szans na sukces. Znacznie skuteczniej będzie odwiedzić tylko część biur i tylko niektóre witryny. To dlatego, że generalnie rzecz biorąc silniejsza konkurencja, a więc i większe różnice występują pomiędzy ofertami biur tradycyjnych i wirtualnych, niż gdybyśmy przyglądali się ofertom tylko jednego typu. Nie zapominajmy też o tym, choć to rada głównie dla osób szukających lokali użytkowych czy powierzchni biurowych, ale nie tylko, że wciąż bardzo dobrym źródłem ogłoszeń są gazety- tam mamy pewność, że nie będziemy męczeni reklamami, a opisy będą dotyczyły jedynie tych nieruchomości, które rzeczywiście są warte pewnych inwestycji po stronie sprzedającego, czyli zupełnie inaczej niż w przypadku stron internetowych. Z kolei w stosunku do biur nieruchomości prasa ma tę przewagę, że większą część gromadzonych tam ogłoszeń stanowią ogłoszenia wystawiane przez osoby prywatne.


Tagi: , , , , ,

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *